Ciężko wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez silników spalinowych. Silnik te napędzane są poprzez spalanie paliwa, co, w porównaniu do silników parowych, ogranicza stratę ciepła. W 1867 roku opracowano pierwsze silniki z zapłonem iskrowym, inaczej niskoprężne. Wśród nich rozróżnia się dwa typy, to jest silniki dwusuwowe i czterosuwowe. Każdy ruch tłoka nazywa się suwem, stąd silnik czterosuwowy charakteryzuje się pracą silnika składająca się z czterech ruchów tłoka. Są to: ssanie, sprężanie, suw pracy (rozprężanie) oraz wydech. W silnikach dwusuwowych pierwszy suw składa się ze ssania i sprężania, drugi zaś z pracy oraz wydechu. Drugim rodzajem silnika jest silnik wysokoprężny o zapłonie samoczynnym, czyli inaczej popularny diesel. Nazwa ta pochodzi od twórcy silnika, niemieckiego inżyniera Rudolfa Diesela. Silnik wysokoprężny powstał w roku 1987 i w jego przypadku nie ma świec zapłonowych, w zamian zaś niezbędne jest urządzenie do wtrysku paliwa. Silnik wysokoprężne charakteryzują się niższym spalaniem.

Comments are closed.